האל הכול יכול אומר, "הלכתם בעקבותיי שנים רבות, אך מעולם לא הייתם נאמנים לי ולו במעט. במקום זאת, אתם מתרכזים באנשים שאתם אוהבים ובדברים שמספקים אתכם עד כדי כך שהם מוחזקים קרוב ללבכם ולעולם אינם נשכחים בכל זמן ובכל מקום. ... אתם משקיעים במטלות שאתם נלהבים מהן: יש שנאמנים לבנים ולבנות, אחרים לבעלים, לרעיות, לעושר, לעבודה, לממונים עליהם, למעמד או לנשים. כלפי מה שאתם נאמנים לו, מעולם לא חשתם יגעים או כעוסים; במקום זאת, אתם כמהים עוד ועוד להשיג את הדברים שאתם נאמנים להם בכמות טובה יותר ובאיכות רבה יותר, ומעולם לא נואשתם. אנוכי ודבריי תמיד נדחקים אל המקום האחרון ביותר מבחינת הדברים שאתם נלהבים מהם, ואין לכם ברירה אלא לדרג אותם במקום האחרון. יש כאלה שאפילו מותירים את המקום האחרון לנאמנות לדבר מה שטרם גילו. הם מעולם לא שמרו משהו ממני בלבם."
עוד רק המשיח של אחרית הימים יכול להראות לאדם את דרך חיי הנצח
לפני אלפיים שנה, כשישוע אדוננו הופיע ועבד, הפרושים נצמדו לחוקים וגינו את עבודתו באמרם שעבודתו חרגה מכתבי הקודש. כדי להגן על מעמדם ומחייתם, הם שאפו בכל מאודם למנוע מאנשים ללמוד על עבודתו של ישוע אדוננו. הם איחדו כוחות עם הממשל הרומי כדי לצלוב את ישוע. באחרית הימים, כאשר ישוע אדוננו מופיע שוב כבשר ודם כדי לעשות עבודה, מנהיגי העולם הדתי חוזרים על הטרגדיה ההיסטורית של הפרושים והתנגדותם לישוע אדוננו. כיצד הם מתנגדים לעבודתו של אלוהים באחרית הימים? המערכון הזה מציג כומר שממלא את תפקידו של פרושי בהצגה, ובכך הוא חושף כיצד כמרים ובכירים בימינו נצמדים לכתבי הקודש כדי להתנגד לאלוהים. המערכון מראה בבירור שהנתיב שבו הם צועדים זהה לנתיב של הפרושים.
האל הכול יכול אומר, "מאז שישוע עזב, התלמידים שהיו חסידיו וכל הקדושים שזכו לישועה הודות לשמו נכספו אליו נואשות וחיכו לו. כל בני האדם שזכו לישועה בחסדו של ישוע המשיח במהלך עידן החסד, נכספו ליום המשמח במהלך אחרית הימים שבו ישוע המושיע יבוא על ענן לבן ויופיע בקרב בני האדם. ... אולם ישוע המושיע לא עשה זאת. הוא עשה בדיוק את ההיפך ממה שהאדם תפס. הוא לא בא אל בני האדם שנכספו לשובו, והוא לא התגלה לכל בני האדם כשהוא רכוב על הענן הלבן. הוא כבר הגיע, אך האדם לא מכיר אותו, והוא לא מודע לבואו. האדם רק ממתין לו ללא מטרה, מבלי לדעת שהוא כבר ירד על ענן לבן (הענן שהוא רוח הקודש, דברי האל וכלל טבעו וכל מהותו), וכיום הוא נמצא בקרב קבוצה של מתגברים שהוא ייצור במהלך אחרית הימים."
דרך החיים | הסיפור של אלוהים – אלוהים מוציא את בני ישראל ממצרים
כדי להוציא את בני ישראל ממצרים, אלוהים שילח במצרים את עשר המכות, הפעיל את סמכותו בחצותו את הים לשניים ושיחרר את בני ישראל מחיי עבדות. בכך, אלוהים הראה את כוחו האדיר והפגין את אהבתו ודאגתו הרבה לנבחריו.
ז'נג מו'אן הוא עמית בכנסייה משיחית סינית בארה"ב. הוא מאמין באלוהים מזה שנים רבות, והוא עובד ומשקיע נמרצות למען אלוהים. יום אחד, דודתו מעידה בפניו שישוע אדוננו חזר כדי לבטא את האמת ולעשות את עבודת שיפוטם וטיהורם של בני האדם באחרית הימים. החדשות מרגשות אותו מאוד. לאחר שהוא קורא את דבר האל הכול יכול וצופה בסרטי כנסיית האל הכול יכול, ז'נג מו'אן יודע בלבו שדברי האל הכול יכול הם האמת, ושייתכן מאוד שהאל הכול יכול הוא ישוע אדוננו בשובו, ולכן הוא מתחיל לחקור את עבודתו של אלוהים באחרית הימים יחד עם אחיו ואחיותיו. אך כאשר הכומר מא, מנהיג הכנסייה שלו, מגלה זאת, הוא מנסה שוב ושוב להתערב ולעצור בעד ז'נג מו'אן. הוא מראה לז'נג מו'אן סרט תעמולה של הממשל הקומוניסטי הסיני שמשמיץ ומגנה את הברק ממזרח, מתוך ניסיון לגרום לז'נג מו'אן לנטוש את חקירת דרך האמת. הסרט הזה מבלבל מאוד את ז'נג מואן: הוא יכול לראות בבירור שדברי האל הכול יכול הם האמת ושזהו קולו של אלוהים; אם כך, מדוע הכמרים והבכירים שבעולם הדתי מגנים את האל הכול יכול? לא רק שהם עצמם מסרבים לחפש ולחקור, הם מנסים למנוע מאחרים לקבל את דרך האמת. מדוע ? ז'נג מו'אן חושש ללכת שולל ולעלות על הנתיב הלא נכון, אך הוא מפחד גם להחמיץ את ההזדמנות שלו להילקח. בעודו מבולבל ושרוי במאבק פנימי, הכומר מא מציג בפניו עוד תעמולה שלילית של הממשל הקומוניסטי והעולם הדתי, ומעלה ספקות רבים נוספים בלבו של ז'נג מו'אן. הוא מחליט להקשיב לכומר מא ולחדול מחקר דרך האמת. מאוחר יותר, לאחר שהוא שומע עדויות ושיתוף מעדים בכנסיית האל הכול יכול, ז'נג מו'אן מבין שבחקירת דרך האמת, העיקרון היסודי ביותר הוא הקביעה אם האמת מצויה בדרך מסוימת, ואם היא מבטאת את קולו של אלוהים. כל מי שמסוגל לבטא הרבה מן האמת מוכרח להיות הופעתו של המשיח, משום שאף חבר באנושות המושחתת אינו יכול אי-פעם לבטא את האמת. זו עובדה שאין עליה עוררין. אם בני אדם לא יתמקדו בשמיעת קולו של אלוהים תוך חקירת דרך האמת, אלא רק יחכו לירידתו של ישוע אדוננו על עננים לבנים בהסתמך על דמיונם, הם בשום אופן לא יוכלו לקדם בברכה את הופעתו של אלוהים. ז'נג מו'אן מבין לבסוף את התעלומה שבדברי ישוע אדוננו, העוסקים בעלמות החכמות השומעות את קולו של אלוהים. הוא מחליט שלא יאמין עוד לשקרים ולתיאוריות האבסורדיות של הממשל הקומוניסטי בסין ושל הכמרים והבכירים שבעולם הדתי, והוא חומק מההגבלות והכבלים של הכומר שלו. ז'נג מו'אן חווה בצורה עמוקה את הקשיים שבחקר דרך האמת. אדם ללא כושר הבחנה או שאינו חפץ באמת, לא יכול לשמוע את קולו של אלוהים או לעלות השמיימה אל כס מלכותו. במקרה כזה אדם יכול רק ללכת שולל אחר השטן, להיות נתון לשליטתו ולמות ברשתו – ובכך להגשים במלואן את המובאות הבאות מכתבי הקודש: "נדמו עמי מבלי הדעת" (הושע ד' 6); "אווילים בחסר-לב ימותו" (משלי י' 21).
כשז'או סון שומעת את הדברים שאמר ישוע בשובו, היא חשה שזו אמת צרופה, אך היא חוששת ששיעור קומתה הוא קטן מדי ושאינה מסוגלת להבחין, ולכן היא מחפשת את הכומר שלה, כדי שיהיה שומר הסף. במפתיע, בדרך לביתו, היא נתקלת באחות ז'נג לו. האחות ז'נג משתפת אותה באמת, ובסופו של דבר ז'או סון חווה התעוררות רוחנית ומבינה שכדי לקדם בברכה את שובו של ישוע, עליה להתמקד בשמיעת קולו אל אלוהים, ושזו הדרך היחידה ללכת בעקבותיו. ההערצה העיוורת וההליכה בעקבות הכמרים והבכירים היא פשוט פנייה לא נכונה בדרך.
I ההתגלמות הראשונה גאלה את האדם מחטאיו באמצעות בשרו של ישוע המשיח. הוא הציל את האדם מהצלב אבל טבעו השטני של האדם לא השתנה. ההתגלמות השנייה לא נועדה עוד לשמש כקורבן חטאת, אלא כדי להושיע לחלוטין את מי שנגאל מחטא. טבעם ישתנה והם יהיו נקיים. בהימלטם מהשפעתו של השטן הם יחזרו אל כיסאו של האל. כן, זו הדרך היחידה להתקדש בשלמות.