ענף זית של אחרית הימים - הברק ממזרח

ענף זית של אחרית הימים - הברק ממזרח

יום שני, 29 באוקטובר 2018

וו וון, העיר ז'נגז'ו, מחוז חנאן

הייתי אדם חלש עם אופי רגיש. כשלא האמנתי באלוהים, לעתים קרובות הייתי עצוב ומוטרד מדברים שקרו בחיים שלי. היו מקרים רבים כאלו, ותמיד הרגשתי שהחיים שלי קשים; בחיי לא הייתה כל שמחה, ובלבי לא היה שום אושר. אחרי שהתחלתי להאמין באלוהים, היה פרק זמן שבו הייתי שמח ושליו במיוחד, אבל לאחר מכן חזרתי להרגיש שוב כמו בעבר. לא יכולתי להבין למה אני תמיד מרגיש כך.


כל זאת עד שנתקלתי בדבריו הבאים של אלוהים: "מפני שבני האדם אוהבים את עצמם כל כך, כל חייהם מיוסרים וריקים" ('האמירה הארבעים ושש' מתוך'אמירותיו של אלוהים לתבל כולה' ב'הדבר מופיע בבשר'). באותו הזמן חשבתי שאני יודע את הסיבה ליגוני – הייתי יותר מדי יהיר. לעתים קרובות חשתי מצוקה וכאב מכמה מילים לא נעימות שנאמרו לי או ממבט חולף של אדם אחר. חשתי פגוע ועצוב כשטיפלו בי וגזמו אותי. חששתי בנוגע לכיוון שבו מתקדמים חיי... האם כל זה לא קרה בגלל שדאגתי יותר מדי לשמי הטוב, למעמד שלי, לגאוותי, לרצונותיי ולעתידי? בנוגע לתגליות אלו, בעבר חשבתי שמצבי נובע רק בגלל שרבצו על לבי ומוחי כל כך הרבה דברים, בגלל שמחשבותיי היו כבדות, בגלל שהיה חשוב לי לשמור על כבודי ושהייתי שטחי, אבל בזמנו עדיין לא מצאתי את הנתיב הנכון ללכת בו. האם ייתכן שהייתי שרוי בסבל השטן ואף משועבד לו בגלל שהייתי יותר מדי יהיר? שאלתי את עצמי בדממת בלבי. מאוחר יותר, כשעברתי על דברי אלוהים מתוך "אלו המתנערים מהשפעת החושך יכולים לזכות באלוהים", נתקלתי בדברים הבאים: "בני אדם שטרם השתחררו, שדברים מסוימים תמיד שולטים בהם, ואשר לא מסוגלים למסור את לבם לאלוהים, הם בני אדם שלכודים בכבלי השטן וחיים עם הילה של מוות" חשבתי: האין זה בדיוק המצב שלי? עם הזמן נעשיתי יותר ויותר בטוח בכך. לאחר מכן, נתקלתי בעוד מדבריו של אלוהים: "כדי להימלט מהשפעת החושך, בראש ובראשונה עליכם להיות נאמנים לאלוהים ולחפש את האמת בלהיטות – רק אז תהיו במצב נכון. חיים במצב הנכון הם התנאי המקדים להימלטות מהשפעת החושך. אם אתם לא במצב הנכון, פירוש הדבר הוא שאתם לא נאמנים לאלוהים ושאתם לא מחפשים את האמת בלהיטות. במקרה כזה, הימלטות מהשפעת החושך לא באה בחשבון. ההימלטות מהשפעת החושך מבוססת על דבריי, ואם האדם לא יוכל לנהוג לפי דבריי, הוא לא יימלט מכבליה של השפעת החושך. חיים במצב הנכון פירושם חיים תחת הכוונתם של דברי האל, חיים במצב של נאמנות לאלוהים, חיים במצב של חיפוש אמת, חיים של המציאות של השקעת מרץ למען אלוהים בכנות, חיים במצב של רחישת אהבה אמיתית לאלוהים. מי שיחיה חיים כאלה ויחיה בתוך המציאות הזו ישתנה בהדרגה, ככל שהוא ייווכח באמת יותר ויותר. הוא ישתנה ככל שהעבודה תעמיק, עד שבסופו של דבר, הוא ייפול בנחלתו של אלוהים ויאהב אותו באמת ובתמים" ('הימלטו מהשפעת השטן ותיפלו בנחלתו של אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'). כשקראתי זאת, הרגשתי שלבי מתבהר. כשאנשים אוהבים את עצמם, לא יכול להיות להם קשר אמיתי עם אלוהים, ולבם לא יכול לרדוף באמת אחר האמת. בסופו של דבר, בשל יהירותם, הם הורסים את עצמם בחיים תחת שליטתו של השטן. אני מודה על ההארה מדברי אלוהים שאפשרה לי לראות את הסכנה שבפניה ניצבתי ושישנה דרך להיפטר מהשפעת החושך. ראשית על לבי לרדוף אחר האמת, ועליי לאפשר לעצמי לחיות חיים שמונחים על ידי דברי אלוהים. רק על ידי חיים בתנאים הנכונים והשגת עבודתה של רוח הקודש, השחיתות שבתוך האנושות תוכל להשתנות יחד עם העמקת האמת והעמקת העבודה. זו דרך פעולת רוח הקודש. אבל אני התעלמתי מהיבט זה, ורק ניסיתי באופן פאסיבי להתמודד עם השחיתות שלי בעצמי, בלי להסתמך באופן פעיל על עבודת רוח הקודש כדי שתשנה אותי. אין פלא שהשגתי רק הקלה זמנית. לא פתרתי מצב זה מהשורש. בדיוק כפי שנאמר בדברי אלוהים: "ככל שבני אדם נמצאים יותר במחיצתו של אלוהים, כך קל יותר לאלוהים להפוך אותם למושלמים. זה הנתיב שבו רוח הקודש עושה את עבודתה. אם לא תבינו זאת, לא תוכלו לעלות על דרך הישר, ובשום אופן לא תהפכו למושלמים בידי אלוהים... עם עבודתכם הקשה בלבד ובלי שמץ מעבודתו של אלוהים. יהיה בכך פגם בחוויה שלכם, הלא כן?" ('בנוגע לחוויות' ב'הדבר מופיע בבשר') לאחר שהבנתי זאת, כיוונתי את עצמי לנתיב זה באופן אף יותר מודע, כשאני זונח את עצמי ולא שם לב לרגשות ולמחשבות שלי. במקום זאת, הקדשתי את לבי לחיפוש אחר האמת ולמילוי חובתי בדבקות, ואף ניסיתי להתרגל לחשוב יותר על דברי אלוהים, להסתמך על דבריו בפעולותיי ולאפשר לעצמי לחיות במצב הנכון. למרות שהיו פעמים שבהם לא פעלתי לגמרי באופן נכון בכל הקשור להתנהלותי הספציפית, הרגשתי את השחרור והחופש של חיים באור, ונהניתי מעבודת רוח הקודש. לא רק שהצלחתי לראות את השחיתות והפגמים שבתוכי, אלא הייתה לי הנחישות לכמוה להשתנות מהר וכן המוטיבציה לנהוג לפי האמת. הופעתי השתנתה גם היא. לא הייתי עוד עגמומי, מדוכא וחסר חיים, אלא חיוניות ומרץ מילאו את לבי. נעשיתי גם יותר שמח, ושמחתי מאוד על כך שאני חי בכנסייה!

כמובן שהיבט זה של השחיתות בתוכי עמוק מדי, ולא ניתן להתנער לחלוטין מהשפעת השטן בזכות הנהגת דברים אלו מספר פעמים. אולם אלוהים אפשר לי לטעום את המתיקות של "ההיפטרות מהשפעת החושך" ושל "החיים באור", דבר שנתן לי מוטיבציה והפיח תקווה בדרכי. אני מאמין שכל עוד אמשיך לשמור על שיתוף הפעולה עם אלוהים, וכל עוד אלך בדרך שעליה הצביע אלוהים, אחפש את האמת בכל דבר ואחיה לפי דברי אלוהים, אשתחרר מאזיקי הרוח, אפטר מהשפעת החושך ואפול בנחלתו של באלוהים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה