ענף זית של אחרית הימים - הברק ממזרח

ענף זית של אחרית הימים - הברק ממזרח

יום חמישי, 6 בדצמבר 2018

30. מחשבות על האפשרות להיות מוחלף

יי רן העיר לייוו, מחוז שאנדונג

לפני זמן מה, בזכות זה שלא הבנתי את העיקרון העומד מאחורי שינויי הסגל בכנסייה, התעוררה בי תפיסה מסוימת כשהכנסייה החליפה מנהיג. ממה שיכולתי לראות, האחות שהוחלפה הייתה טובה מאוד בקבלת האמת ובשיתופה, ויכלה להיות פתוחה לגבי ביטויי השחיתות שלה. לכן לא יכולתי לקלוט איך אפשר להחליף מישהו שכל כך חיפש את האמת. הייתכן שהיא דיברה יותר מדי על ביטויי השחיתות שלה, ולכן המנהיג ראה בה בטעות כמי שאינה רודפת אמת, והחליף אותה? אם זה באמת מה שקרה, האם לא נהרסה הזדמנות הכשרה למישהו שחיפש את האמת?

בדיוק כשהרגשתי מבולבלת מזה, קראתי פסקה זו בסידור עבודה שהוצא על ידי הכנסייה: "משפחת האל החליטה להכשיר אנשים ולהיעזר בהם בהתאם למהות שלהם. אם אדם במהותו מחפש את האמת, אזי משפחת האל לא תוותר עליו בשום פנים ואופן; אם אדם מוכן לחפש את האמת, הוא ללא ספק יחווה שינוי. אם אדם במהותו אינו מחפש את האמת, מתרשל בביצוע חובותיו ואינו צועד בדרך הנכונה, אזי הוא אינו ראוי להכשרה ואלוהים אינו יכול להפוך אדם מסוג זה למושלם. לגבי אדם שאלוהים אינו מוכן להפוך למושלם, גם משפחת האל לא תוכל להכשיר אותו. ... אם כן, יש לטפל באנשים בהתאם לדרישות עבודת האל ומהות האדם. רק זו היא דרך יעילה לעבוד בתיאום עם אלוהים ולשרת את אלוהים באמת. אם דרך יעילה זו לעבוד בתיאום עם אלוהים אינה ננקטת, חל שיבוש בעבודת האלוהים ורצון האל מופר לגמרי" ("שיתוף מספר שאלות" בתולדות השיתוף והסידורים של עבודת הכנסייה א'). בניסיוני לרדת שוב ושוב לפשר מילים אלה, הבנתי שהיה עיקרון בעבודה שבו נשאלה השאלה האם הכנסייה קידמה מישהו או החליפה אותו. הבנתי שעיקרון זה שימש בהתאם לדרישות של עבודת אלוהים ומהות האדם, ולא מתוך שימוש עיוור או החלפת בני אדם כאוות נפשם. יתרה מכך, הכנסייה אינה מחליפה בני אדם על סמך העובדה שהם ביטאו שחיתות כלשהי, אלא קובעת דברים על סמך מהותם. אם אדם במהותו מחפש את האמת, הכנסייה לא תוותר עליו בשום פנים ואופן, והיא בשום פנים ואופן לא תזניח או תהרוס את מי שמחפש את האמת. לכן התייצבתי בפני אלוהים כדי להתפלל ולחפש הכוונה: "הו, אלוהים! אני יודעת שהושחתי כל כך לעומק על ידי השטן, שאין לי כל הבנה לגבי עבודתך, ושיש בתוכי תפיסות כה רבות ונקודות מבט רבות שלעולם לא יהיו תואמות לשלך. כיום, בהכוונתך, אני יודעת שבין אם מדובר בבחירה, הכשרה או החלפה של בני אדם, הכנסייה מטפלת בכל אלה בהתאם לדרישות של עבודתך ומהותם של בני אדם. אך איני מבינה עדיין לחלוטין את מהותה של האחות שהוחלפה, יחד עם התוצאה שיש לי דעה על הסידור של הכנסייה. אני מבקשת ממך לכוון ולהוביל אותי. הרשה לי לראות בצורה ברורה כדי שבעבודתי מעתה ואילך לא אפריע לעבודתך עקב הסטייה והטעויות שלי".
לאחר שהתפללתי, נטלתי על עצמי את עבודת הסידורים, ובהכוונת אלוהים קראתי דברים אלה: "על ידי קריאת דברי אלוהים, מי שמחפש את האמת יכול למדוד את מצב השחיתות שלו כנגד דברי אלוהים. מטרת שיתופו אודות דברי אלוהים אינה רק כדי לשוחח על הבנת דברי אלוהים, אלא גם כדי לשוחח על הבנתו את עצמו. אין זה חשוב איזו שחיתות בוטאה, ניתן לדבר עליה בפתיחות כדי שהאחים והאחיות יוכלו להפיק מכך משהו אמתי, ובו זמנית גם לפתור את השחיתות שלהם. זוהי גם הדרך הטובה ביותר להוביל בני אדם לדברי אלוהים. ... כל מי שמדבר רק על משמעויות מילוליות והוא תלוש מהמציאות, אינו ראוי להיות מנהיג במשפחת האל. סוג זה של מנהיגים ועובדים יש להחליף" ("על אדם ללמוד כיצד לראות אנשים כדי לשרת את אלוהים" בתולדות השיתוף והסידורים של עבודת הכנסייה א'). דברים אלה גרמו לי להבין שעל ידי קריאת דברי אלוהים, מי שבאמת מחפש את האמת יכול למדוד את מצב השחיתות שלו כנגד דברי אלוהים, להבין באמת את המהות של דברי אלוהים ואת האופי והמהות של השחיתות שלו. השיתוף שלו יכול לחשוף את הדרך האמתית עבור בני אדם ולהביא את בני האדם לעמוד בפני אלוהים. יתרה מכך, בה בשעה שהוא פותר את בעיותיהם של האחרים, הוא יכול גם לפתור את בעיותיו ולהתמקד בכניסתו לחיים ובשינוי הטבע שלו.

בשלב זה התחלתי לשחזר לפרטי פרטים את התנהלותה וביצועיה העיקשים של האחות שהוחלפה. על אף העובדה שבעת פתרון בעיותיהם של בני אדם אחרים, היא דיברה ברהיטות ובאריכות, תוך שימוש במילים שקולות ומנומקות היטב, היא לא פתרה את הקושי של כניסתה לחיים ותמיד חיה במצב של צדיקות עצמית, בתחושת גאווה עצומה, והאמינה שביצעה היטב כל תפקיד. למעשה, עבודתה הייתה בלגן אחד גדול. אם מה שהיא קיבלה ושיתפה היה באמת הבנת המהות של האמת, מדוע היא לא יכלה להשתמש בהבנה זו כדי לעזור לעצמה? כשהמנהיג הצביע על המצב השגוי שבו נמצאה, לקח ברצינות וניתח את הבעיות הרציניות שהיו קיימות בעבודתה, ושיתף אותה בהם, על אף שבאופן חיצוני היא הנהנה בראשה שוב ושוב, והביעה הסכמה ונכונות לעשות את העבודה ברמה העקרונית, היא התמידה בחשאי בדרכים הישנות שלה והפרה את העיקרון, עשתה דברים כרצונה ובכך פגעה שוב בעבודתה. כשטופלה, על אף שכלפי חוץ היא הראתה שהיא מלאת חרטה, לאחר מכן היא לא שינתה דבר בהתנהלותה. על אף שהיא דיברה על כך שהיא מבינה את עצמה ודיברה בפתיחות על השחיתות שלה עצמה, התוצאה הייתה שהיא גרמה לאנשים להביט בה בהערצה, לגבש עליה דעה חיובית ולהביא אותם לעמוד מולה. הדרך שלה לפתוח דברים ולדבר בפתיחות לא יכלה כלל להועיל לאיש. היא יכלה רק לגרום לאנשים נזק ולהוליך אותם שולל. ... מהתנהגותה העיקשת יכולתי לראות שעל אף שהיא עבדה במשך שנים רבות והצטיידה בהבנה מילולית רבה, לא חל כל שינוי בטבע שלה בחיים. נהפוך הוא, היא הפכה להיות יותר ויותר מתנשאת ויהירה. רק כעת אני נוכחת לדעת שהיא לא הייתה מישהי שחיפשה את האמת, ולא מישהי שקיבלה אמת צרופה או שיתפה בצורה נוקבת. היא במפורש לא הייתה ראויה להכשרה, ואם היו מחזיקים אותה בתפקיד, היא הייתה רק מעכבת את עבודת הכנסייה וגורמת נזק לאחים ולאחיות. העובדה שהוחלפה הייתה צדק של אלוהים וזו הייתה דרך טובה יותר של אלוהים להציל אותה. אם לא כן, היא הייתה עדיין מולכת שולל על ידי ביצועיה כלפי חוץ ולא הייתה רואה את הטעויות של דרכיה, ולבסוף הייתה נופלת לידי עונשו של אלוהים.

רק דרך עניין זה ראיתי כמה מעט הבנתי את האמת בעודי מתמקדת רק במשמעויות המילוליות של סידורי העבודה ושל האמת, כאשר היה לי רק ידע תאורטי. בהחלט לא התמקדתי בהבנת רצונו של אלוהים בסידורי העבודה, ולא הייתה לי הבנה מהותית של האמת. לכן, לא רק שבסופו של דבר לא הייתי מסוגלת להבין לעומק את מהותם של בני אדם, אלא נהפוך הוא, חששתי באופן מתנשא שמישהו שחיפש את האמת הוחלף בטעות.

הו, אלוהים! אני מודה על ההתגלות והנאורות שלך שגרמו לי לראות את המחסור והעיוורון שלי ועד כמה הייתי מעוררת רחמים, דבר שגרם לי להיווכח שללא האמת לא ניתן להבין לעומק את מהות העניין, אלא להיות מולכי שולל על ידי מראות חיצוניים. רק על ידי הבנת האמת ניתן לעשות היטב עבודה מהותית. הו, אלוהים! מעתה ואילך, אני מקווה להשקיע הרבה יותר מאמצים בחתירתי לאמת, לחפש את רצונך בכל דבר, לעשות דברים כפי שאתה דורש, ושבקרוב אוכל להיות לך לתועלת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה