מגיל צעיר, הוריו ומוריו של צ'נג ג'יאנגוואנג לימדו אותו שכללים כגון "הרמוניה היא אוצר, סובלנות היא מעלה", "אם ברצונך בחברות ארוכה וטובה, שמור על השתיקה כשמדובר במגרעותיו של חבר טוב", "גם אם אתה מבחין בעוולות, עדיף לא לומר הרבה", הם אבני היסוד לשמירה על יחסים טובים עם אחרים. הוא חרט את השיעור הזה על לוח ליבו ולמד לא לפגוע באחרים לעולם במעשיו ובדבריו, ותמיד לטפח את יחסיו עם אחרים – דבר שבזכותו הוא נודע כ"אדם טוב" בקרב הסובבים אותו. לאחר שהוא מקבל את עבודתו של האל הכול יכול באחרית הימים, צ'נג ג'יאנגוואנג לומד מדברי אלוהים שרק אם הוא יחפש את האמת ויהיה אדם ישר, הוא יוכל להשביע את רצונו של אלוהים ולזכות בישועתו, ולכן הוא נשבע שהוא יהפוך לאדם ישר. עם זאת, טבעו המושחת לוכד אותו כשהוא ממלא את חובותיו, והוא אינו מסוגל להימנע מפעולה בהתאם לפילוסופיות חיים שטניות: כשהוא מגלה מנהיג כנסייה שאינו פועל על פי האמת במילוי חובותיו, דבר שמשפיע על העבודה בכנסייה, צ'נג ג'יאנגוואנג מחליט לגונן על יחסיו עם אותו מנהיג ואינו מעלה מייד את הנושא; כשאחות באה אליו ומבקשת תשובה שתחייב אותו להתייצב להגנת האינטרסים של הכנסייה, צ'נג ג'יאנגוואנג בוחר לשקר, להטעות ולהתחמק מאחריות, כי הוא חושש לפגוע באחרים. כתוצאה מכך, אחיותיו נעצרות ע"י הממשל הקומוניסטי הסיני... ככל שהעובדות חושפות אותו שוב ושוב, וככל שהוא נשפט ומתגלה במערומיו בדברי האלוהים, צ'נג ג'יאנגוואנג מתחיל להבין שההיגיון והכללים שלאורם הוא חי הם רעלנים שטניים, ושהוא חי לפי טבע שטני. הוא מתחיל גם לראות שאומר-הן הוא במהותו אדם נכלולי, אדם שאלוהים מואס ובז לו, ושאם אומר-הן אינו מתחרט ואינו משתנה, בסופו של דבר אלוהים ידחה אותו ויסלקו מן הדרך. הוא מתחיל גם להבין שרק אם יהיה אדם ישר הוא יוכל אי פעם להיות אדם טוב. לכן הוא שואף למצוא את האמת בכל דבר ולהיות אדם ישר, ותחת הנחייתם של דברי האלוהים הוא מצליח בסופו של דבר לחיות כאדם ישר, פחות או יותר, ועולה על הדרך לישועת האלוהים.
ענף זית של אחרית הימים - הברק ממזרח
!doctype>
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה